بررسی گلکسی زد فولد 2

بررسی گلکسی زد فولد 2 Galaxy Z Fold

بررسی گلکسی زد فولد 2 Galaxy Z Fold: از سال ‌ها قبل و هنگامی ‌که اولین گوشی ‌های هوشمند با نمایشگر های کوچکشان معرفی شدند، همیشه صحبت از گوشی ‌هایی با نمایشگرهای تاشدنی مطرح بود. تا چند سال پیش، چنین نمایشگر هایی فقط در فیلم‌ های علمی ‌تخیلی به تصویر کشیده می‌ شد؛ البته هر چند وقتی نیز در نمایشگاه‌ های فناوری مثل CES، مدل ‌هایی از نمایشگر های تاشدنی یا خم‌شدنی به نمایش گذاشته می شد.بررسی گلکسی فولد 2-1

تا اینکه دو سال پیش در اواسط پاییز ۱۳۹۷، استارتاپ چینی Royole اولین گوشی تاشدنی جهان را به نمایش همگان گذاشت که برای همه قابل‌ خرید بود. در آن زمان، سامسونگ اعلام نمود که روی پروژه تولید گوشی تاشدنی در حال کار کردن است و چند ماه بعد نیز در کنگره‌ ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ از گوشی تاشدنی گلکسی فولد پرده ‌برداری نمود.

گلکسی فولد 2 سامسونگ

بررسی گلکسی زد فولد 2: گوشی گلکسی فولد شروع بسیار ضعیفی داشت؛ اکثر مدل‌ هایی که پیش از عرضه جهانی دراختیار رسانه ‌ها قرار گرفته بود، در کمتر از چند ساعت دچار مشکلات جدی شد و سامسونگ هم به ‌ناچار عرضه ‌ی این گوشی را چند ماه عقب انداخت. چند ماه پس از آغاز فروش نسخه ‌ی اصلاح ‌شده ‌ی گلکسی فولد، سامسونگ دومین سری از گوشی های تاشدنی خود را با طراحی متفاوتی و نام گلکسی زد فلیپ به بازار ارائه نمود. درنتیجه و پس از گذشت یک ‌و نیم سال از معرفی گلکسی فولد، سامسونگ هم‌ زمان با ارائه خانواده‌ ی گلکسی نوت ۲۰، سومین گوشی تاشدنی خود را با نام گلکسی زد فولد 2 رونمایی نمود.بررسی گلکسی فولد 2-2

سامسونگ با مدت‌ ها بررسی، در تلاش بود تا محصولی وارد بازار کند که هم برای استفاده عموم قابل اطمینان باشد و نیز بتواند طرفداران دنیای تکنولوژی را مجاب نماید که مبلغ بالایی برای آن پرداخت کنند؛ زد فلیپ مشکلات به ‌مراتب کمتری در مقایسه‌ با زد فولد داشت؛ اما همان ‌طور که در بررسی گلکسی زد فلیپ معلوم بود، این گوشی به آن صورت جذابیتی ندارد که بتواند قیمت عجیبش را توجیه نماید.

طراحی و کیفیت ساخت 2 Galaxy Z Fold

بررسی گلکسی زد فولد 2: قبل از ورود به بررسی گلکسی زد فولد 2 در زمینه طراحی و کیفیت ساخت، گفتنی است که این گوشی با دو رنگ مشکی و برنز به ‌فروش می ‌رسد. رنگ برنز دقیقا همان رنگ جذابی می باشد که در گلکسی نوت ۲۰ اولترا هم از آن بهره گیری شد و به عنوان یکی از رنگ‌ های زیبا در بین تمام گوشی‌ های هوشمند حال حاضر بازار به حساب می آید. سامسونگ مدعی است که گلکسی زد فولد ۲ را بطور کامل از صفر طراحی نموده تا تمام ایرادات و نقد های وارد بر نسل اول را مرتفع سازند؛ پس تصوری را که از مدل اولیه گلکسی فولد داشتید، از ذهنتان پاک نمایید.بررسی گلکسی زد فولد 2-3

یکی از پیشرفت های اساسی و مفید مدل جدید، لولای آن می باشد. لولای گلکسی زد فولد ۲ به ‌لطف ۸ بادامک داخل خود این قابلیت را دارد که گوشی را در زوایای متفاوت باز نگه دارد؛ درحالی ‌که در نسل اول فقط قادر بودید گوشی را کاملا باز یا کاملا بسته استفاده نمایید. بازنگه ‌داشتن گوشی در زوایای مختلف مزیت ‌های بسیار زیادی خواهد داشت. بطور مثال، می ‌توانید گلکسی زد فولد 2 را در زاویه‌ی ۷۵ تا ۱۱۵ درجه، مثل لپ‌تاپ کوچکی بهره گیری کنید.

بررسی صفحه ی نمایشگر و عملکرد آن

صفحه ی نمایشگر در گوشی 2 Galaxy Z Fold شاید یکی از اصلی ترین چالش هایی باشد که شرکت سازنده ی این گوشی موبایل برای تولید این محصول با آن روبرو بوده است. با دقت به عملکرد این بخش در نسل های قبلی این گوشی که با نقد ها و ایرادات نسبتا بالایی نیز روبرو شد، گفتنی است سامسونگ در این گوشی جدید بیشترین مقدار تلاش و انرژی را در باز طراحی و ساخت این بخش صرف نموده است.

مشخصات نرم افزار و سخت افزار

بررسی گلکسی زد فولد 2: ترکیب اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 در گلکسی زد فولد ۲ حس‌ مشابهی با گوشی‌ های هوشمند دیگر سامسونگ خواهد داشت. 2 Galaxy Z Fold از همان نوار اعلان‌ ها و آیکن‌ ها و ژست‌ های حرکتی استفده می ‌کند و عموم مشخصات ‌آن با محصولات دیگر سامسونگ یکسان می باشد؛ ولی منظور از این حس مشابه‌ تجربه‌ی کاربری مشابه نخواهد بود.بررسی گلکسی فولد 2-4

سامسونگ تا جایی که ممکن بود از تمام ظرفیت‌ های فُرم‌فکتور متفاوت گلکسی Z Fold 2 در بخش نرم‌افزار استفاده نموده است. تعجب انگیز نخواهد بود که Galaxy Z Fold 2 در حال اجرا شدن آخرین نسخه پرکاربرد اندروید One UI 2.5 سامسونگ، در بالای هسته Android 10 باشد. کاربران و طرفداران سامسونگ احساس می نمایند که در خانه خود هستند زیرا تجربه اصلی کاملاً سازگار و آشنا می باشد.

قابلیت‌ های چندوظیفگی گلکسی زد فولد ۲

بدون شک قابلیت‌ های چندوظیفگی 2 Galaxy Z Fold بیش ‌از‌ هر قابلیت دیگری در کانون توجهات قرار خواهد داشت. سامسونگ قابلیت آشنا و قدیمی Edge Screen در گلکسی زد فولد ۲ به‌ عنوان ابزاری جهت چند وظیفگی آسان استفاده می‌ نماید؛ به این صورت که با کشیدن هر کدام از اپ ‌های موجود در اج ‌اسکرین می ‌توان آن را در نیمه‌ی چپ، راست، پایین (به‌صورت افقی) یا در قالب یک پنجره‌ی شناور اجرا نمود. امکان شخصی ‌سازی فهرست‌ اپ ‌های موجود در اج‌اسکرین نیز وجود دارد؛ البته خود گوشی نیز این قابلیت را دارد که اپ‌ های اخیر را به‌صورت خودکار در این قسمت به‌ نمایش بگذارد.بررسی گلکسی فولد 2-5

سامسونگ به‌ کاربران این اجازه را می ‌دهد تا سه پنجره‌ ی ثابت و پنج پنجره‌ ی شناور ایجاد نماید و در مجموع هشت اپلیکیشن را دردسترس داشته باشد. امکان ذخیره‌ ی ترکیب‌ های چند وظیفگی سه ‌تایی به ‌عنوان میان‌بر در اج‌اسکرین وجود دارد. از این رو با لمس میان‌بر، هر سه اپلیکیشن به شکل هم‌زمان اجرا می گردند. همچنین، امکان درگ‌ودراپ در تعدادی از اپ‌ ها همانند اپ ‌های مایکروسافت و خود سامسونگ یا تغییر ابعاد پنجره‌ های سه‌تایی توسط درگ‌کردن خط مرزی بین اپ ‌ها فراهم می باشد.

عملکرد دوربین در گوشی گلکسی زد فولد 2

بررسی گلکسی زد فولد 2: در پنل پشتی این گوشی موبایل شاهد وجود دوربین های سه گانه می باشیم که عملکرد بسیار خوبی را نیز از خودشان به نمایش گذاشته اند. سه حسگر اصلی دوربین در صفحه ی پشتی دقتی برابر 12 مگاپیکسل دارند که به ترتیب با لنزهای واید، اولتراواید و تله ‌فوتو بازدهی این گوشی موبایل را در بخش دوربین به شدت افزایش می دهند.بررسی گلکسی فولد 2-6

در هنگام عکسبرداری و در حالتی که صفحه های این گوشی باز هستند شما می توانید احساس بسیار لذت بخشی را در مشاهده منظره به صورت کامل و از طریق صفحه ی تبلت مانند آن تجربه کنید. برای دوربین سلفی نیز در گوشی گلکسی زد فولد 2 سامسونگ، دو عدد دوربین سلفی با قدرت 10 مگا پیکسل در دو سطح گوشی در نظر گرفته شده است. دوربین های سلفی نیز در این گوشی در بالاترین میزان کارایی و بازدهی خود قرار دارند.

باتری و بازدهی آن در گلکسی زد فولد 2

بعد از صفحه ی نمایشگر اصلی ترین چالش سامسونگ در طراحی و ساخت این گوشی موبایل خاص و زیبا در قسمت باتری آن بوده است. طراحی خاص و تبلت گونه ی این گوشی موبایل سبب شده تا مصرف انرژی بیشتری داشته باشد و نیز موضوع نیازمند باتری با بازدهی بالاتر و ظرفیت بیشتر می باشد. سامسونگ برای این گوشی موبایل از یک باتری متوسط با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی بهره گیری نموده که شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد.

بررسی گلکسی فولد 2-7

گوشی گلکسی زد فولد 2 سامسونگ با کارایی درخشان و بسیار خوبی که در اکثر زمینه ها از خود نشان داده یک گوشی خاص و جذاب می باشد که طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. از نقاط ضعف این گوشی می توان به باتری با ظرفیت نسبتا پایین و قیمت بسیار بالای آن اشاره نمود. درنتیجه اگر علاقه مند به گوشی های جدید و با طراحی های خاص و لوکس می باشید و هزینه ی آن نیز چندان برایتان اهمیت نخواهد داشت، درحال حاضر 2 Galaxy Z Fold مناسب ترین گزینه موجود در بازار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *